İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü

A-
A+
Nebati ALTUN
Müdür : Nebati ALTUN Telefon : 0452 323 19 41 Dahili : 145

T.C.
ÜNYE BELEDİYESİ İNSAN KAYNAKLARI VE EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

MÜDÜRLÜĞÜN KURULUŞU:

10.04.2014 tarih ve 28968 sayılı resmi gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Belediye ve bağlı kuruluşları ile mahalli idare birlikleri norm kadro ilke ve standartlarına dair yönetmelik hükümleri doğrultusunda, 5393 Sayılı Belediye Kanununun 48.maddesi ile Norm Kadro İlke ve Standartlarına uygun olarak, Ünye Belediye Meclisinin 06.05.2014 tarih ve 133 sayılı karan ile İnsan Kaynaklan ve Eğitim Müdürlüğü kurulmuştur.

MİSYONUMUZ:

Belediye bünyesinde personelin eğitim, performans, kariyer ve liyakatine göre istihdamı ile iş verimliliğini yükselterek gelişim seviyesini ve personel kalitesini sürekli artırmak.

Açıklama: İlçe halkının ortak ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla, teşkilatlanan, toplumun kaynaklarını kullanarak hizmet üreten belediyemizin; sunmuş olduğu hizmetlerinde temel faktörlerden biri olan insan gücünü yani çalışan personeli eğitimli, mevzuata hakim ve halkla ilişkili bir konuma getirerek, halkın ihtiyaçlarım karşılamakta görevlidirler.

VİZYONUMUZ:

Kaliteli hizmet için insan kaynaklan olarak personelin gelişim seviyesini ve eğitim grafiğini yüksek tutarak bu konuda öncü ve örnek bir birim olmaktır.

Açıklama: Bu vizyon için, Belediye hizmetlerinin üretim ve sunumunda toplam kalite yönetim sistemiyle bütünleşerek, etkinlik, verimlilik, sürekli gelişim ve katılımcı bir yaklaşımla personellerin eğitim düzeyini artırarak öncü ve örnek hizmetler sunan bir birim olmayı kendisine vizyon olarak belirlemiştir. Bu amaca ulaşabilmek için; yüksek nitelikli ve eğitimli insanların çalıştığı ve sürekli iyileştirme sağlayan; teknolojik alt yapıyı etkin ve verimli kullanan öncü ve örnek birim olmak için çabalarını yoğunlaştırılacaktır.

MÜDÜRLÜĞÜN TANIMI:

İnsan Kaynaklan ve Eğitim Müdürlüğü, 5393 Sayılı Belediye Kanunu, 657 Sayılı Devlet Memurlan Kanunu, 4857 Sayılı İş Kanunu, 5434 Sayılı Emekli Sandığı Kanunu, 5510 Sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanun, 2822 Sayılı Toplu İş Sözleşmeli Grev ve Lokavt Kanunu ve diğer kanunlar, yönetmelikler, tüzükler ve çalışma hayatımızı düzenleyen diğer kanunların Belediyelere vermiş olduğu yetki çerçevesinde Belediye Başkanımızın vermiş olduğu emirler doğrultusunda mevcut çalışan memur, işçi personelin kazanılmış kadro ve diğer özlük haklarının korunmasını ve devam ettirilmesine ihtiyaç duyulan birimlerdeki personel ihtiyacım, gerek diğer kurumlardan nakil yoluyla, gerekse yeni istihdamlar yaratılmak üzere, düzenleme ve çalışmalar yapan etkinlik, verimlilik, işe devam, yer ve görev değişiklikleri, kurum içi anlaşmazlık, yakınmaları göz önünde tutarak, kurumdaki sorunların saptanması, tanımlar ve çözüm önerilerinin geliştirilmesi, bunların Belediye üst yönetiminin gündemine getirerek çözülmesini sağlayan, belediyenin diğer birimlerine personel yönetimi konusunda danışmanlık hizmeti yapan ve bu alandaki gelişmeleri gerek eğitim semineri, gerekse genelge ve diğer yazışma usulleri ile aktaran bilgilendiren bir birimdir.

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar ve Teşkilat Yapısı

AMAÇ

MADDE 1 — Bu Yönetmeliğin amacı, Ünye Belediyesi İnsan Kaynaklan ve Eğitim Müdürlüğü’ nün kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.

KAPSAM

MADDE 2 – Bu Yönetmelik, Ünye Belediye Başkanlığında çalışan 657 sayılı D.M.K’na tabi memur personel, 4857 sayılı İş Kanununa Tabi işçi personel, 5393 sayılı Belediye Kanununun 49.maddesİ gereğince çalıştırılacak sözleşmeli ve diğer personeli kapsar.

DAYANAK

MADDE 3 – Bu Yönetmelik 5393 sayılı Belediye Kanununun 15.maddesinin (b) fıkrası hükümlerine, ISO 9001-2008 Kalite Yönetim Sistemi Kalite El Kitabı ve yürürlükteki diğer Kanun, Kararname ve Yönetmeliklere dayanılarak hazırlanmıştır,

TANIMLAR

MADDE 4 – (1) Bu yönetmeliğin uygulanmasında;

  1. Başkanlık : Ünye Belediye Başkanlığı’m,
  2. Meclis : Ünye Belediye Meclisini,
  3. Belediye : Ünye Belediyesi’ni,
  4. Belediye Başkam : Ünye Belediye Başkanı’m,
  5. Müdür : İnsan Kaynaklan ve Eğitim Müdürü’nü,
  6. Müdürlük : İnsan Kaynaklan ve Eğitim Müdürlüğü’nü,
  7. Personel: İnsan Kaynaklan ve Eğitim Müdürlüğünde görevli tüm personeli ifade eder.

TEŞKİLAT YAPISI

MADDE 5 – İnsan Kaynaklan ve Eğitim Müdürlüğü, Belediye Başkanının mevzuatla belirlenen görev ve yetkilerinin kul lam İması için gerekli çalışmaları yapar. Bu çalışmalar, aşağıdaki personel eliyle yürütülür;

  1. İnsan Kaynaklan ve Eğitim Müdürü
  2. Şef
  3. Memurlar
  4. Gerekli görüldüğünde sözleşmeli personel, işçi personel ve hizmet alımına bağlı olarak çalışan taşeron personellerinden de yararlanılır.

FAALİYETLERİ :

Belediye personelinin sicil, tahakkuk ve özlük işlerini yürütmek, Çeşitli hizmet dallarında çalıştırılacak personelde bulunması gerekli nitelikleri tespit etmek;

Personele mesleki bilgi, beceri ve yeteneklerine göre çalışma, yetişme ve gelişim yönünden adil ve eşit imkânlar sağlamak, Personeli objektif ölçülere göre değerlendirerek, başarılı olanlar imkân ölçüsünde teşvik etmek ve ödüllendirmek, Başkanlığın personel politikasının belirlenmesine ilişkin çalışmalar yapmak, önerilerde bulunmak ve başkanlık makamına sunmak, Personel planlaması ile ilgili çalışmaları yürütmek, personel ihtiyaçlarım sistemli bir biçimde tespit etmek, personelin birimler arasında sayı nitelik yönünden uygun biçimde dağılımım sağlamak, kadro, şema ve cetvellerini onaylattırmak ve kadroları sağlamak, buna göre atamalar yapmak Başkanlığa özgü meslek ve ihtisas dallan için, personelin değerlendirilmesinde yararlanılacak özel testler hazırlamak ve geliştirmek, ,İşe alınacak personelin niteliklerini ve sınav yöntemlerini tespit etmek, uygulamaları izlemek İntibak ve Terfi İşlerini yürütmek

  • Yurtdışına gönderilecek personelle ilgili işlemleri yürütmek
  • Kalkınma plan ve programlarındaki personel ile ilgili ilke ve tedbirlerin uygulanmasını sağlamak
  • Personel İle ilgili yasaları derlemek, uygulamak, tüzük ve yönetmelik taslaklarını yasalara göre hazırlamak
  • Her türlü personel davaları için gerekli bilgileri toplamak, dosyalarım hazırlamak, gereğinde Hukuk İşleri Müdürlüğüne bilgi vermek, davaların sonuçlarım izlemek
  • Memur ve işçi disiplin kurulu çalışmalarına katılmak, kurulun raportörlük görevim yapmak
  • Verilecek ceza ve ödülleri yasalara uygun olarak uygulamak
  • Belediye personelinin aylıklı ve yevmiyeli personelinin her türlü istihkakları ile bütçe tasarısı önerilerini hazırlamak
  • Personelin geçici görevlerine ilişkin olurlar almak ve ilgililere duyurmak
  • Kurumun personel ihtiyacım karşılamaya yönelik yapılacak olan personel (İşçi-Memur-Sözleşmeli) alımlarında 5393 Sayılı Yasa hükümlerine göre işlem yapmak.
  • Kurumda görevli personellerin (696 Sayılı KHK ile Şirkete devri gerçekleşenler ile şirket bünyesinde görevli diğer çalışanlar hariç) İş Sağlığı ve Güvenliğine ilişkin görevleri 6331 sayılı yasa hükümleri gereği yerine getirmek veya bu iş için yetkilendirilmiş olanlardan hizmet satın almak.

İKİNCİ BÖLÜM

Görev, yetki, çalışma usul ve esasları

MADDE 6 – İnsan Kaynaklan ve Eğitim Müdürlüğü’ nün görev, yetki, çalışma usul ve esasları aşağıda gösterilmiştir:

1- MÜDÜR:

  1. Müdürlüğün görev alanına giren konuların planlamasını, uygulamasını personeli eli ile gerçekleştirmek, uygulama aşama ve sonuçlarını kontrol etmek.
  2. Harcama yetkilisi olarak müdürlük giderlerinin tahakkukunu gerçekleştirmek; müdürlük ihtiyacının belirlenmesi ve karşılanması işlemlerim yürütmek.
  3. Belediyenin tüm personel giderlerinin harcama yetkilisi olarak gerekli işlemleri yapmak.
  4. İnsan Kaynaklan ve Eğitim Müdürü personelini her zaman denetleme yetkisine sahiptir.
  5. İnsan Kaynaklan ve Eğitim Müdürü olarak biriminde görevli personele birinci disiplin amirliği yapmak.
  6. Müdürlük içi çalışmalar ile ilgili plan ve programlan hazırlamak.
  7. Müdürlük bütçesini ve faaliyet raporlarım hazırlamak.
  8. Üstlerinden aldığı görevleri yerine getirmek.
  9. Kalite Yönetim Sistemi çalışmalarını uygulamak ve geliştirmek.

              2. ŞEF (MEMUR ÖZLÜK):

  1. Memur personelin göreve başlama, görevden ayrılma ile ilgili yazışmalarını yapmak.
  2. Nakil gelen ve giden memurların yazışmalarını yapmak.
  3. Memur personelin aylık derece ve kademe ilerlemelerini takip etmek.
  4. Memur personelin özlük dosyalarım tanzim ve takip etmek.
  5. Memur personellerin görevlendirmelerini takip ve yazışmalarım yapmak.
  6. Memur personelin Tahsil, S.G.K. Bağ-kur, Askerlik vs. hizmetlerinin intibak işlemlerini yapmak.
  7. Memur personelin Kadro İptal-İhdas işlemlerini takip etmek.
  8. Memur ve sözleşmeli personellerin görevlendirmelerini takip ve yazışmalarım yapmak.
  9. Aday memurlarla ilgili iş ve işlemleri yapmak.
  10. Aday memurların oryantasyon eğitimini yapmak,
  11. İnsan Kaynaklan ve Eğitim Müdürünce verilen diğer görevleri yapmak.
  12. 3.      ŞEF (İŞÇİ ÖZLÜK):
  13. 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 49.maddesine göre norm kadroya göre işçi personel sayısını ve unvanlarını belirlemek.
  14. Başkanlığımızda 506 sayılı S.S.K. kanunu ve 4857 sayılı iş yasası ile toplu iş sözleşmesinin hükümlerine göre işçi çalıştıran müdürlüklerin işçi ihtiyaçlarını karşılamak.
  15. 4857 Sayılı İş Kanununun 3O.Maddesi gereğince İşe alınacak özürlüler ile eski hükümlülerin işbaşı yapabilmesi için gerekli yasal İşlemleri yapmak. Her ay personel sayısı, özürlüler ile eski hükümlülerin ve harp mağdurların sayısını İŞKUR’a bildirmek.
  16. 506 sayılı yasanın 60. maddesi gereğince yaşlılık aylığı almaya hak kazananların yazılı talepleri halinde

Emeklilik işlemlerini yapmak.

  • İşçi personelin işe başlama ve işten ayrılma ile ilgili yazışmaları yapmak.
  • Emeklisi gelen işçilerin kıdem tazminatları ile ilgili yazışmaları yapmak.
  • İşten ayrılan ve işe giren işçilerin işlemlerini ilgili birimlere ve İş-Kura bildirmek.
  • İş-Kur Aylık İşçi Çizelge Raporunu internetten doldurarak bilgi vermek.
  • Özürlü işçilerin giriş ve çıkışlarım ayrıca İş-Kura bildirmek.
  • İşçi personelin yazlık ve kışlık giyim yardımlarını takip ve yazışmalarım yapmak.
  • Sözleşmeli personelin işlemlerini takip etmek.
  • İşçi disiplin kurulunun oluşturulmasını sağlamak ve bu kurul tarafından alman kararların ilgililere tebliğ edilmesini sağlamak.
  • İşçi personellerin görevlendirmelerini, takip ve yazışmalarım yapmak.
  • İnsan Kaynaklan ve Eğitim Müdürünce verilen diğer görevleri yapmak.
  • 4-      ŞEF (MAAŞ, TAHAKKUK) :
  • Memur ve işçi izin paralarının tanzim ve tahakkuklarını hazırlamak.
  • Memur ve işçi doğum, ölüm vb. yardımlarını hazırlamak.
  • Memur ve işçi maaş işlemlerim hazırlamak, puantaj girişleri yapmak ve gerekli işlemleri tamamlamak.
  • Maaş Bordrolarım hazırlayıp ilgili personellere dağıtmak.
  • 1475 sayılı yasanın 14.maddesi ve 4857 sayılı Yasa ile toplu iş sözleşmesinin ilgili maddesi gereğince kıdem tazminatı ödenmesi için gerekli işlemleri ve hesaplamaları yapmak.
  • Ayrılan işçilerin kayıt kapama işlemleri ile görevine gelmeyen işçilerin hakkında yasal işlemleri yapmak.
  • İşe alman işçiler ile çeşitli nedenlerle iş akitleri fesih edilen işçiler için gerekli formlar düzenlemek, İlgili makamlara ve 15 gün içinde İŞKUR’a göndermek.
  • İşçilerin adli davaları ile ilgili hukuk işleri müdürlüğüne ve mahkemelere gerekli bilgilerin verilmesini sağlamak.
  • Kalite Yönetim Sistemi çalışmalarım uygulamak ve geliştirmek.
  • İnsan Kaynaklan ve Eğitim Müdürünce verilen diğer görevleri yapmak.

        5- ŞEF (EĞİTİM, STAJUER ÖĞRENCİ EĞİTİMİ-KYS):

  1. Tüm memur, sözleşmeli statüde görev yapan personelin eğitim ihtiyaç analizini yaparak kurs, panel, konferans ve eğitim faaliyetlerini yürütmek.
  2. Hizmet içi Eğitim programlan hazırlamak ve programların uygulanmasını sağlamak,
  3. İnsan Kaynaklan ve Eğitim Müdürlüğü ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde görevlerini yerine getirmek,
  4. Kurum içinde veya kurum dışında eğitim düzenleyen kuramlara kanunlar çerçevesinde eğitime personel gönderilmesi için iş ve işlemleri yürütmek.
  5. Kalite Yönetim Sistemi çalışmalarım uygulamak ve geliştirmek.
  6. İnsan Kaynaklan ve Eğitim Müdürünce verilen diğer görevleri yapmak.
  7. Eğitim Öğretim dönemi içinde lise ve dengi okul öğrencilerine,  Yaz döneminde (Eğitim-Öğretim Dönemi Dışında) ise Yükseköğrenim öğrencilerinden zorunlu staj eğitimine tabii öğrencilere staj eğitimi verilir.
  8. Staj eğitimi alacak Lise ve dengi okul öğrencileri ile yükseköğrenim öğrencileri sayılarının belirlenmesinde İdarenin ihtiyaçları dikkate alınır.
  9. Lise ve dengi okul stajyer öğrencilerine mevzuat hükümleri çerçevesinde belirlenen tutar kadar aylık ücret verilirken yükseköğrenim öğrencilerine her hani bir ad altında ödeme yapılmaz.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Çalışma Esasları

MADDE 7- Müdürün Görev, Yetki ve Sorumlulukları:

  1. Bu yönetmelikte belirtilen müdürlük hizmetlerinin zamanında verimli ve düzenli şekilde yürütülmesini
  • Personel arasında görev bölümü yapmak, izin, hastalık ve çekilme gibi nedenlerle ayrılan personelin yerine, bir başkasının görevlendirilmesi ve hizmetlerin aksamaması İçin gerekli önlemleri almak,
  • Personelin disiplin işlemlerini sonuçlandırmak; her türlü özlük ve sosyal haklarım izlemek; müdürlüğün çalışma konulan ile ilgili kuruluş ve birimlerle iş birliği kurmak.
  • Müdürlüğün çalışmalarını mevzuat esaslarına göre yürütülmesini sağlamak.
  • Müdürlükte yapılan çalışmalarla İlgili olarak personelle belli aralıklarla toplantılar düzenlemek, çalışmalan değerlendirmek,
  • Müdürlüğün kuruluşuna ve yaptığı görevler için ileriye dönük planlar hazırlayarak, hedefler göstermek,
  • Harcama yetkilisi olarak, müdürlüğün bütçesini ve programlarım onaylamak,
  • Müdürlükle ilgili stratejik plan ve performans programındaki ilgili hedefleri takip etmek, Kalite Yönetim Sistemi Çalışmalarının yürütülmesini sağlamak.
  • Müdür, görev ve çalışmalar yönünden Belediye Başkanlığına karşı sorumlu olup, Başkanlık Makamınca; mevzuat hükümlerine uygun verilen diğer görevleri yapmak,
  • Görevleri ile ilgili yıllık faaliyet raporu hazırlamak,

MADDE 8- Şef (Memur ve Sözleşmeli Personel özlük İşlemleri)

Memur ve Sözleşmeli Personele İlişkin Görevleri:

İşin işleyişi hususunda;

  1. Norm kadro standartlar çerçevesinde tüm müdürlük ve personelin görev yetki ve çalışmalarını tanımlayarak belediyemiz meclisine sunmak üzere yazışmalar yapmak.
  2. Belediyemizde ilk defa 657 sayılı yasaya tabii olarak görev alacak personel için mevcut kadrolar bildirilerek içişleri Bakanlığından açıktan atama izin talebi yapmak.
  3. Kurum merkezi sınav sonucuna göre atama yapılacak olan memur kadrolarının sayısını, unvanını, sınıf ve derecesini ve atanacaklarda aranan şartlan Devlet Personel Başkanlığına bildirmek ve bunların yazışmalarını yapmak.
  4. Devlet Personel Başkanlığınca atama yapılan personelle ilgili iş ve İşlemleri yürütmek.
  5. Kurumumuza bildirilen memur personelden ataması yapılacak olanların hazırlık evraklarını tamamlatmak ve atama işlemlerini sonuçlandırarak sicil numarası vermek.
  6. Başarılı aday memurların asalet onaylarım, müdürlüklerin teklifi üzerine almak, başarısız adayların “ kayıt kapama işlemlerini yapmak.
  7. Memurların göreve başlayış, görevden ayılış, vekâlet görev, 2. görev, yer değiştirme, silâhaltına alınma ve terhislerinde göreve dönmelerine İlişkin işlemleri yapmak.
  8. Memurlardan sonu (0) ve (5) ile biten yıllarda Mal Bildirim Formu almak ve takibini yapmak.
  9. Kurum tarafından ihtiyaç duyulduğu tespit edilen çeşitli unvanlar için görevde yükselme yönetmeliğince işlem yapmak.
  10. Her yıl özel hizmet tazminatı ve yan ödeme alan personellerin kadro unvanları İçin valilikten vize almak.
  11. Takdirname, teşekkür, ödül, görevden çekilme, disiplin cezalan, göreve son verme ve görevden uzaklaştırma işlemlerine yönelik yazışmalarım yapmak.
  12. Üst yönetici ve birim müdürü kadrolarına atanan memurların 5393 sayılı belediye kanunun 49. Maddesi gereğince atamalara ilişkin belediye meclisine sunmak üzere yazışmaları yapmak.
  13. Naklen atama onaylan, terfi ve kademe ilerlemeleri, soyadı ve öğrenim değişikliği, borçlanma ve emeklilik tescil işlemlerini yapmak kayıt sistemine işlemek.
  14. Memurlara kimlik kartı vermek ve emeklilik sicil numarası verilmesine ilişkin işlemleri yapmak.
  15. 657 sayılı Devlet Memurlarından suç işleyenlerinin cezalandırılması için disiplin amirleri ve disiplin cezalan yönetmeliğinin hazırlayarak Belediye Meclisine sunmak üzere yazışmaları yaparak disiplin soruşturması işlemi tesis edilmesi istenen personele ilişkin Biriminden gelen talep doğrultusunda Muhakkik atama yazılarını yapmak ve Muhakkik oluru sonrası soruşturmaya konu dosyayı muhteviyatı ile birlikte muhakkik incelemesine göndermek.
  16. Askerlik durumunu belgeleme özlük dosyalarını devren almak ve başka kuramlara devretmek.
  17. İl idare kurullarının kararlarını ilgililere bildirmek.
  18. Terfi edecek memurlar ile bu memurların kadro tekliflerini inceleyerek bu kadroların değişiklik ihdasını sağlamak ve maaş için gerekli dokümanı vermek.
  19. Kurum içinde görev yapan memur personelin Mahalli İdareler Personelinin Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Yönetmelik ve Zabıta Memurlarının Belediye Zabıta Yönetmeliği gereğince eğitim programlarının hazırlanması, tüm personele duyurulması ve eğitim işlemlerinin yürütülmesini sağlamak.
  20. Memur personelin dijital ortamda kayıt, işlemlerini yapmak ve takip etmek.
  21. Özlük dosyalarım korumak ve gerektiğinde yetkililere imza karşılığında vermek.

MADDE 9- Şef (İşçi özlük İşlemleri)

İşçi Personele İlişkin Görevleri:

İşin İşleyişi hususunda;

  1. 5393 sayılı Belediye Kanununun 49.maddesine göre norm kadroya göre işçi personel evrakların ~ tamamlanmasını sağlamak ve yazışmaları yapmak.
  2. Başkanlığımızda 506 sayılı S.G.K. kanunu ve 4857 sayılı iş yasası ile toplu iş sözleşmesinin hükümlerine göre işçi çalıştıran müdürlüklerin işçi ihtiyaçlarının karşılanması ile ilgili yazışmaları yapmak.
  3. 4857 Sayılı İş Kanununun 3O.Maddesi gereğince işe alınacak özürlüler ile eski hükümlülerin işbaşı yapabilmesi için gerekli yasal işlemleri yapmak ve her ay personel sayısı ve özürlüler ile eski hükümlülerin ve harp mağdurların sayısını İŞKUR’a bildirmek ve yazışmaları yapmak.
  4. 506 sayılı yasanın 60. maddesi gereğince yaşlılık aylığı almaya hak kazananların yazılı talepleri halinde emeklilik işlemlerini yazışmalarını yapmak.
  5. 4857 sayılı Yasanın ve toplu iş sözleşmesinin ilgili maddesi gereğince kıdem tazminatı ödenmesi için gerekli işlemleri ve yazışmaları yapmak.
  6. Görevinden istifa eden işçilerin kayıt kapama işlemleri ile görevine gelmeyen işçilerin hakkında yasal işlemleri ile ilgili yazışmaları yapmak.
  7. İşe alman işçiler ile çeşitli nedenlerle iş akitleri fesh edilen işçiler için gerekli formlar düzenlenerek İlgili makamlara ve 15 gün içinde İŞKUR’a göndermek üzere yazışmaları yapmak.
  8. İşçilerin adli davaları ile ilgili hukuk işleri müdürlüğüne ve mahkemelere gerekli yazışmaları yapmak.
  9. İşçi disiplin kurulunun oluşturulmasını sağlamak ve bu kurul tarafından alınan kararların ilgililere tebliğ ” edilmesini sağlamak için gerekli yazışmaları yapmak.

MADDE 10- ŞEF (MAAŞ TAHAKKUK)

  1. Yeni alman memur ve işçi personele yönelik giriş işlemlerini yapmak ve SGK’ya bildirmek.
  2. İşten çıkan, emekli olan, askere giden veya ücretsiz izinli personelin çıkış bildirgesi ve diğer işlemlerini yapmak ve SGK’ya bildirmek.
  3. Memur ve işçi izin paralarım hazırlamak.
  4. Memur ve işçi doğum vb. yardımlarım hazırlamak.
  5. Memur ve işçi maaş işlemleri hazırlayıp .puantaj girişlerini yapmak, gerekli işlemler tamamlamak.
  6. Memur Yemek kesinti girişlerini yapmak.
  7. Memur terfilerine yönelik kesinti girişlerini yapmak.
  8. Memur rapor kesintisi ve zabıta maktu mesai işlemlerine ilişkin girişleri yapmak.
  9. Maaş Bordrolarım hazırlamak personellere dağıtmak.
  10. Stajyer öğrenci girişlerinin sisteme işlenmesi ve maaşlarının hazırlanmasını yapmak.
  11. Sözleşmeli personele yönelik maaş işlemleri, sosyal ödemeleri, işe giriş ve çıkış bildirgelerinin sisteme işlemek.
  12. Maaş Tahakkuk evrakları Mali Hizmetler Müdürlüğü’ne göndermek.
  13. Memur ve işçi maaş cetvellerin sistemden bankaya göndermek.
  14. İşçi özendirme primlerini hazırlamak.
  15. Maaş sonrası kesinti listelerini hazırlayarak Mali Hizmetler Müdürlüğü’ne göndermek.
  16. İşçilerin S.S.K prim aylık bildirgesi her ay online olarak S.G.K. ‘ya göndermek.
  17. T.İ.S. gereği İşçi personeli için her türlü tahakkuk hesaplamalarını yapmak.
  18. Personelin asgari geçim indiriminin 2 nüshasını hazırlayıp Mali Hizmetler Müdürlüğü’ne göndermek.
  19. Memur maaş sonrası Emekli Sandığı keseneklerini hazırlayıp online olarak Emekli Sandığı kurum una göndermek.
  20. Memur Sosyal Yardımım hesaplamak ve ödeme için Mali Hizmetler Müdürlüğü’ne göndermek ve bankaya e-mail olarak iletmek.
  21. Kalite Yönetim Sistemi çalışmalarını uygulamak ve geliştirmek
  22. 696 Sayılı KHK kapsamında Belediyemiz Şirketin devri gerçekleşen personelin 01.01.2019 sonrası maaş tahakkuk ve özlük işlerini hazırlamak, hak edişlerini yaptıktan sonra fatura ve ödeme evrakları ile birlikte Mali Hizmetler Müdürlüğü ile ilgili Şirkete yollamak.
  23. 696 Sayılı KHK kapsamında Belediyemiz Şirketin devri gerçekleşen personelin 2019 yılı öncesi maaş ve diğer alacakları ile 2019 öncesi veya sonrası kıdem/ihbar tazminatları ile izin paralı göreli birimlerince ödenir.
  24. 696 Sayılı KHK kapsamında Belediyemiz Şirketin devri gerçekleşen personelin maaşlarının günüde hesaplarına aktarılması, sağlık raporu iş görmezlik veya heyet raporlarının sisteme girilmesi, BES kesintilerinin ilgili emeklilik şirketi hesaplarına gününde yatırılması, haciz ve icra ödemelerine ilişkin görev ve yetkiler ŞİRKET sorumluluğunda olup bu hususlardaki aksaklıklardan İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü sorumlu değildir.
  25. 696 Sayılı KHK ile Belediye Şirketine devri geçenler haricinde olup şirket bünyesinde görevli diğer personellerin iş ve işlemlerine ilişkin bütün görev, yetki ve sorumluluklar Şirkete aittir.
  26. Yetki verilen personelin telefon faturalarına ilkin fazla kullanım bedellerini maaşlarından kesmek.

MADDE 11- ŞEF (EĞİTİM, KYS)

Eğitimin yapılması hususunda;

  1. Belediye birimlerinden gelen talepler ve Başkanlık makamının emirleri doğrultusunda “Hizmet içi Eğitim Programlan” hazırlamak ve bu programlarının uygulanmasını sağlamak.
  2. Gerektiğinde mevzuat doğrultusunda hizmet içi eğitim programlan hazırlamak ve uygulanmasını sağlamak.
  3. Yıllık hazırlanan eğitim programında bulunan bu eğitimleri kurum içinde ve kurum dışında hizmet alımı yoluyla personele verilmesi için gerekli iş ve işlemleri yapmak.
  4. Eğitime girecek personelin birimlerdeki işi aksatmadan isim listeleri hazırlanarak eğitim gruplarının oluşturulması ve personelin eğitime katılımım sağlamak.
  5. Eğitime katılan personele anket yapmak.
  6. Göreve yeni başlayan personele kurum içi eğitimi olarak fiilen çalıştığı birim müdürü tarafından oryantasyon eğitimi verilmesini sağlamak.
  7. Kurum içinde ve kurum dışında eğitim düzenleyen kurumlara kanunlar çerçevesinde eğitime gönderilmesi için iş ve işlemleri yürütmek.

Kalite Yönetim Sistemi Çalışmaları hususunda;

  1. Kalite Yönetim Sistemini İSO 9001-2008 çerçevesinde uygulamak ve sürdürmek.
  2. Sistemin istemin işleyişinin kontrolü, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi amacıyla oluşturulan “Kalite Yürütme Ekibi” ni koordine etmek, bu ekip çalışmalarında gerekli işlemleri yapmak.
  3. Kalite Yönetim Sistemi faaliyetlerinden beklenen sonuçların elde edilip edilmediğini kontrol etmek ve gerekli iyileştirme-geliştirme önlemleri konusunda üst yönetime rapor vermek.
  4. Belediye Stratejik Plan, Performans Esaslı Bütçeleme, Faaliyet Raporu, îç Kontrol Eylem Planı ve ISO 9001:2008 Kalite Yönetim Sistemi uygulamalarında birim temsilcisi olarak görev yapmak ve hazırlama çalışmalarında bulunmak.
  5. Birimi ile ilgili dönemsel olarak performans ve kalite hedeflerini belirlemek, İzlemek ve bu hedeflere uygun faaliyetlerde bulunmak.
  6. Stratejik Plan, Performans Esaslı Bütçeleme, Faaliyet Raporu, îç Kontrol Eylem Planı ve ISO 9001:2008 Kalite Yönetim Sistemi ile ilgili birim aylık raporlarım düzenleyerek üst yönetime sunmak.
  7. Stratejik Plan, Performans Esaslı Bütçeleme, Faaliyet Raporu, İç Kontrol Eylem Planı ve Kalite El Kitabında birimi ile ilgili bölümü hazırlamak ve yılda bir kez gözden geçirmek, gerekirse revize etmek.
  8. ISO 9001:2008 Kalite Yönetim Sistemi gereği iç ve dış tetkik’in yapılmasını sağlamak.
  9. Sistemde birimi ile ilgili doğabilecek uygunsuzlukların belirlenmesi ve giderilmesi için düzeltici, önleyici faaliyetlerin planlanması ve takibi işlemlerini yapmak.
 

Stratejik Plan, Performans Esaslı Bütçeleme, Faaliyet Raporu, İç Kontrol Eylem Planı ve Kalite ile ilgili   

 Kurum içi ve kurum dışı toplantılara katılmak    

  • ISO 9001- 2008 kuralları çerçevesinde; Stratejik Plan, Performans Esaslı Bütçeleme, Faaliyet Raporu, İç Kontrol Eylem Planı ve Kalite Yönetim Sistemi içinde hazırlanmış dokümanlarda belirtilen diğer görevlerini yerine getirmek.
  • Kalite Yönetim Sistemi çalışmalarını uygulamak ve geliştirmek.
  • İnsan Kaynaklan ve Eğitim müdürünce verilen diğer görevleri yapmak.

MADDE 12- DİĞER PERSONELİN GÖREVLERİ:

  1. Mevcut birimlerde görevlendirilmek üzere memur personel için yapılacak işlemlerin 5393 Sayılı Belediye Kanununun ilgili maddeleri ya da 657 sayılı DMK’na göre sınav ile memur almak, adaylık sürelerinin programlamak, asaletlerinin tasdik etmek, her personel için özlük ve sicil dosyalanın tutmak, görev dağılımlannı yapmak, emekli sandığı ile ilişkilendirilerek emekli sicil numarasını almak,
  2. Memur personelin her yıl kademe ilerlemesi ve 3 yılda bir derece terfilerini yapma. Kadro derecesi yönünden mağduriyeti olanların kadro değişiklik tekliflerini yapmak.
  3. Memur personelin disiplin işlemlerini takip etmek ve siciline işlemek, bir üst öğrenimi bitirenlerin        intibaklarını yapmak    
  4. Memur personelin günlük devam-devamsızlığını takip etmek, senelik izin onaylanın alınmasını sağlamak, mazeret izinleri, ücretsiz izin, sağlık raporlarının sağlık iznine çevrilmesi için gerekli onayı almak, yurt dışına çıkacak personelin izinleri için Valilikle gerekli yazışmaları yapmak,
  5. Emeklilik talebinde bulunan personelin emeklilik işlemlerini yapmak ve dosyalarım emekli sandığı genel müdürlüğüne göndermek,
  6. Memur personelin pasaport işlemleri için gerekli yazışmaları yapmak.
  7. 657 sayılı DMK’ un 86. maddesi gereğince belirlenen kurum içi ve kurum dışı görevlere personelin görevlendirilmesi iş ve işlemlerini yapmak,
  8. 5393 sayılı Belediye Kanununun 49,maddesi gereğince sözleşmeli personel çalıştırılması ile ilgili işlemleri hazırlamak ve hizmet sözleşmesi hazırlayıp, sözleşmeli personele imzalatarak İçişleri Bakanlığına göndermek,
  9. İşçilerin adli davaları ile ilgili hukuk işleri müdürlüğüne ve mahkemelere gerekli yazışmaları yapmak.
  10. İşe yeni başlayan ve ayrılan işçi ve memurların SGK giriş ve çıkış işlemlerini yapmak,
  11. Kadro cetveli tutmak, kadro değişiklik işlemlerini güncellemek,
  12. Kanunlar ve üst makamlarca verilecek benzer nitelikteki diğer görevleri yerine getirmek,

~ 1) Belediye personel kartlarım hazırlamak.

m) Müdürlüklere personelin devam edip etmediği konusunda bilgi vermek ve müdürlüklerden gelen yazışmaların cevaplarım kontrol etmek.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Yürütülen işlerin süreci ve evrakların arşivlenmesi

MADDE 13- MÜDÜRLÜKTE YÜRÜTÜLEN İŞLERİN SÜRECİ:

a) Görevin alınması

Belediye Başkam veya Başkan Yardımcısı tarafından kurum dışından gelen evraka işlem yapılarak cevap verilmesi için İnsan Kaynaklan ve Eğitim Müdürlüğüne havale edilmesi suretiyle görevin intikali sağlanmış olur. Kurum içinden ve kurum dışından gelen evraklar kayıt edilerek Birim Müdürüne verilir. Birim Müdürü evrakları inceledikten sonra İşlem yapılmak üzere ilgililerine (sorumlu kişilere) havale eder. Evraktan sorumlu ilgili kişi zamanında evrakı sonuçlandırarak bir üstü olan bağlı bulunduğu sorumlu kişinin imzasına sunar üst sorumlu kişi yapılan işlemleri kontrol eder ve paraf edip müdürünün imzasına verir. Evrakların imza işlemleri tamamlandıktan sonra sorumlular bu evrakları; kaydedilmesi varsa eklerinin konulması; zimmet defteri ile kurum içi yazılar için Müdürlüklere; kurum dışı yazılan Yazı İşleri Müdürlüğü kanalı ile gönderir. Kalan evraklar personele ait ise özlük dosyasına; genel evrak ise; muhtelif dosyalarda evrakın içeriğine göre muhafaza edilir.

b) Müdürlük Birimleri arasında İşbirliği:

  1. Müdürlükler arası yazışmalar Müdürün imzası ile yürütülür.
  2. Müdürlüğün, Belediye dışı özel ve tüzel kişiler, Valilik, Kamu Kurum ve Kuruluştan ve diğer şahıslarla ilgili gerekli görülen yazışmalar; yazıyı tanzim eden personelin, Müdürün ve Başkan Yardımcısının parafı, Belediye Başkanının veya yetki verdiği Başkan Yardımcısının imzası ile yürütülür.
  3. Yapılan işlemler ile ilgili olarak yürürlükteki mevzuatlara dayanak olmak üzere Hukuk İşleri Müdürlüğünden görüş alınabilir.
  4. Müdürlükte yürütülen iş ve işlemlerde İnsan Kaynaklan Memur Personel Şefi, İşçi Personel Şefi, Tahakkuk Şefi ve Eğitim Şefi İle diğer personel arasındaki işbirliğini İnsan Kaynaklan ve Eğitim Müdürü sağlar ve yürütür.

MADDE 14- EVRAKLARIN ARŞİVLENMESİ VE KORUNMASI:

Personele ait özlük ve diğer evraklar ilgililerin özlük dosyasına konulur. Belediyemiz emrinde görev yapan memur ve işçi personelin (Emeklilik, İstifa, Ölüm v.b.) görevinden alınanların dosyalan arşive kaldırılır ve saklanır.

BEŞİNCİ BÖLÜM

Yürürlük ve Yürütme

MADDE 15- Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesiyle birlikte daha önce yürürlükte olan İnsan Kaynaklan ve Eğitim Müdürlüğünün Çalışma Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.

MADDE 16- Bu Yönetmelik hükümleri; Belediye Meclisince kabulü ve yayımı ile yürürlüğe girer.

MADDE 17- Bu Yönetmelik Hükümleri 17 Maddeden ibaret olup Ünye Belediye Başkanı yürütülür.

İşbu İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü Yönetmeliği Ünye Belediye Meclisi’nin 05.03.2019 tarih ve

             54 sayılı kararı ile onaylanmıştır