TURİZM FUARI ÖNCESİ TURİZMCİLERLE BULUŞMA

A-
A+
Güncel Haberler

Ünye Kaymakamı Ümit Hüseyin Güney ve Ünye Belediye Başkanı Ahmet Çamyar EMİTT Turizm Fuarı öncesi turizmcilerle bir araya geldi.

Her yıl Ocak ayının 25-28 tarihleri arasından gerçekleştirilen dünyanın en büyük 4.turizm fuarı olan EMİTT İstanbul fuarına Ünye’yi temsilen Ünye Belediyesi bu yıl ikinci kez katılıyor.

Geçtiğimiz yıl gerçekleştirilen fuara katılan Ünye Belediyesi Ünye Yaşayan Kültürel Miras Müzesi evi konsepti ile fuar alanında dikkat çekmiş ve standı çok sayıda kişi ziyaret etmişti.

Dünya’da turizm alanında etkili seyahat acenteleri ve otellerin katıldığı fuarda turizm alanında ciddi tanıtım imkânı ve bağlantılar gerçekleştiriliyor.

Ünye Belediye Başkanı Ahmet Çamyar bu kapsamda fuar öncesi Ünye’de faaliyet gösteren turizm işletmecileri ve acenteler ile istişare toplantısı gerçekleştirdi.

Toplantıya Ünye Kaymakamı Ümit Hüseyin Güney, Ünye Belediye Başkanı Ahmet Çamyar, turizm işletmecileri ve acenteler katıldı.

Ünye’nin turizmi anlamında tanıtımı noktasında fikir ve uygulamalarla ilgili görüş alışverişini yapıldığı toplantıda bir açıklama yapan Ünye Belediye Başkanı Ahmet Çamyar, ilçeye ve bölgeye gelecek yerli ve yabancı turistlerin Ünye’de konaklamaları ve vakit geçirmeleri için bir planlama yapılması gerektiğinin altını çizdi.

BAŞKAN ÇAMYAR, “TURİZM ALANINDA ÖNEMLİ ALTYAPI ÇALIŞMALARI YÜRÜTÜYORUZ”

Başkan Çamyar, “EMİTT, dünyanın en büyük turizm fuarlarından bir tanesi. Ünye Belediyemizin standı geçen yıl olduğu gibi önemli seyahat acentelerinin olduğu bir alanda kurulu olacak. Bunu fırsat bilerek turizmci arkadaşlarımızdan öneriler aldık. Bugün turizm anlamında isim yapmış birçok yere gittiğimizde Ünye’de var olandan daha azına sahip olduklarını görüyoruz. Ne yazık ki bu zamanda kadar hep konuşmuşuz, ancak içini doldurmamışız. Tüm turistik ve kültürel değerlerimizi işleyip bir fonksiyon yükleyebilirsek, ziyaretçilerimiz içinde turistik öğeleri çeşitlendirmiş olacağız. Kültür Yolu projemiz bu kapsamda bir tohumdu ve ektik. Adım adım devam ediyoruz. Kültür ve Turizm Bakanlığından gelen son kaynağımızı planlıyoruz. Yapılacak projelerle ilgili ihaleye çıkacağız. Ünye’mizin sit alanı olarak değerlendirdiğimiz bölgelerini öyle bir işleyeceğiz ki ziyaretçiler geldiğinizde uzun süre vakit geçirebilsinler. Eskiden kaybedilmiş vaktimizi tamamlayacağız. Tüm bu unsurları hayata geçirirken de tanıtım faaliyetlerine ağırlık vermemiz gerekiyor. Bu çerçevede geçtiğimiz hafta iç bölgelerden ziyaretçileri ilçemize getirmek adına Tokat ziyareti gerçekleştirdik ve Nisan ayında Tokat’ta Ünye günleri düzenleyeceğiz. Öte yandan geçtiğimiz yıl özel organizasyon şeklinde gerçekleştirdiğimiz Triatlon yarışını artık federasyon ile birlikte resmi olarak yapıyoruz. Bu da Temmuz ayında 700 civarı sporcunun Ünye’ye gelerek yarışması anlamına geliyor. Yine Ekim 2018’de Uluslararası Çocuk Korum Kongresini ilçemizde gerçekleştirmiş olacağız. Yine ilçemizde film festivali alanında bir çalışmamız söz konusu. Kısacası turizmin birçok yan kolu ile ilgili de önemli çalışmalar yürütüyoruz” dedi.

BAŞKAN ÇAMYAR, “TOPLANTIDA ÖNEMLİ FİKİRLER OLUŞTU”

Turizmcilerle yapılan toplantıda önemli fikirlerin ortaya koyulduğunu söyleyen Ünye Belediye Başkanı Ahmet Çamyar, “Turizm imar planı ile ilgili bu planın Kültür ve Turizm Bakanlığı üzerinden yapılması gerektiğini düşünüyoruz. Bu kapsamda talebimizi Kültür ve Turizm Bakanımız Prof. Dr. Sn. Numan Kurtulmuş’a ileteceğiz. İkinci bir konu ise kentimize gelen turların otobüslerinin durabileceği bir park alanı. Bu konuda da çevre yolunda uygun bir yer tespit edilerek, park alanı ve hediyelik eşyaların satışını yapılabileceği bir konseptle ilgili çalışma başlatacağız. Yatırımcılarımız böyle bir talebi olursa gerekli altyapıyı sağlarız. Ayrıca tur operatörleri ile ilgili de Ünye’mizde bir tanıtım gezisi yapmayı planlıyoruz” dedi.