TARİHİ KENTLERİN BAŞKANLARINDAN BAŞKAN AHMET ÇAMYAR’A ÖVGÜ

A-
A+
Güncel Haberler

2000 yılında Türkiye’de tarihi mirasları korumak adına kurulan Tarihi Kentler Birliği Ünye Buluşması’na Belediye Başkanı Av. Ahmet Çamyar’ın “Kültür Yolu Projesi” çalışması damga vurdu...

Ünye Belediyesi 20-21 Temmuz tarihlerinde Ünye’de düzenlenen Tarihi Kentler Birliği Ünye Buluşması’na ev sahipliği yaptı.

460 üye belediyesi bulunan Tarihi Kentler Birliği toplantısına Çekül Vakfı Başkanı ve Tarihi Kentler Birliği Onursal Başkanı Prof. Dr. Metin Sözen, Şanlıurfa Büyükşehir Belediye Başkanı Nihat ÇİFTÇİ, Samsun Büyükşehir Belediye eski Başkanı Ak Parti Samsun Milletvekili Yusuf Ziya Yılmaz, Gaziantep Büyükşehir Belediye eski Başkanı Dr. Asım Güzelbey, Sivas Belediye Başkanı Sami Aydın, Kütahya Belediye Başkanı Kamil Saraçoğlu, Vezirköprü, İkizdere, Alaçam, Battalgazi, Havza, Boyabat, Niksar, Ayvacık, Terme, Sarıyer, Sürmene, Erbaa İlçe Belediye Başkanları ve çok sayıda davetli katıldı.

“ÖNEMLİ BİR ORGANİZASYONA EV SAHİPLİĞİ YAPTIK”

Ünye’nin böylesi önemli bir organizasyona ev sahipliği yapmasının kendileri için gurur kaynağı olduğunu söyleyen Ünye Belediye Başkanı Av. Ahmet Çamyar, 4 yıllık zaman dilimi içerisinde neler yapıldığını gözlemledik. Ünye iki dağın hilal şeklinde uçtan uca birleşmesiyle meydana gelen koyda denizin içine doğru kayalıklara oturtulmuş harika bir tabiat zevkini tüm cömertliği ile bizlere sunmakta. Ünye kalesinin eteklerine kurulan şehrimizin sahili dalgaların nakışlarıyla şekil bulmuştur. Bu şehirde insanlar kazanmak için değil kardeşlik için güreş tutmuş adeta. Tarih bir milletin hafızasıdır tarihini bilmeyen hafızasını kaybetmiştir. Ünye’de geçmiş ve geleceği buluşturan, modern ile tarihi barıştıran, insan ile şehri bütünleştiren bir kültür iklimini birleştirdik. Hafızasını zinde tutarak gelecek nesillere miras bırakmayı hedefledik“ dedi.

METİN SÖZEN; “BELEDİYE BAŞKANIMI KUTLUYORUM”

Tarihi Kentler Birliği Onursal Başkanı ve Çevre Kültür Değerlerini Koruma ve Tanıtma Vakfı’nın Kurucusu Metin Sözen, “Tarihi Kentler Birliği Avrupa Tarihi Kentler Birliği’nin en çalışkan birliğidir. Bizler en zor koşullarda en çok kültür mirasına sahibiz. Buradan Belediye Başkanım Av. Ahmet Çamyar’ı kutluyorum. Ünye’nin sokaklarında dolaştığımda insanlarımızın değerlerini ve ilçesine sahip çıktığını gördüm. Yerel yönetimi olmayan bir yerde ne demokrasi olur, ne de çocuklar o ilçede okur. Bir kentin sokaklarını dolaştığınız zaman günaydın demiyorsanız, bir esnafınızla çay içmiyorsanız hepsinden önemlisi tarihinizi konuşmuyorsanız geleceğiniz kötüdür demektir. Yerel yönetici ile tarihin gelmiş geçmiş en önemli insanları o gitsin de ben kalayım diyorsa o şehir asla kültürle bağdaşamaz” dedi.

Vezirköprü Belediye Başkanı İbrahim Sadık Edis “Vezirköprü Orta Karadeniz’de yer alan Samsun’un şirin bir ilçesidir. Biz ile en uzak olan ilçeyiz. Tabi Amasya ilinden de yüz ölçümü olarak büyüğüz. Tarihi çok önceye dayanan Hititler’den tutun Osmanlı dönemine kadar gelmektedir. Vezirköprü’de biz de kültürel mirasımıza sahip çıktık ve çalışmalara devam ediyoruz” dedi.

“GÜZEL ÇALIŞMALARINDAN DOLAYI BAŞKANIMIZA TEŞEKKÜR EDERİZ…”

Şanlıurfa Büyükşehir Belediye Başkanı ve Tarihi Kentler Birliği Başkanı Nihat Çiftçi ”Ev sahibimize Ünye Belediye Başkanımız Av. Ahmet Çamyar’a yaptığı bu güzel çalışmalardan dolayı ve bu güzel misafirliğinden, ev sahipliğinden dolayı kendisine teşekkür ediyorum. İnsan varsa aslında her şey oradan başlıyor, hepimiz doğuyoruz, yaşıyoruz ve ölüyoruz. Topraktan geldik toprağa gidiyoruz. Aslında biraz da etrafımızda tabiatın bize vermiş olduğu güzellikler yaşamın içerisinde varsa, mimarili varsa, kullanımda varsa, korumada varsa birazda güzellik oradan geliyor. Ünye’ye geldiğimiz gibi gitmiyoruz. İki güzel gün geçti. Hepimiz donanımımıza donanım kattık. Koruma bilincimize daha bir yüklenme oldu ve Tarihi Kentler Birliğimizin buluşmaları hep güzel ülkemizin geleceğe taşınması açısında verimli oldu” dedi.

“KÜLTÜR YOLU PROJESİ ÖVGÜ ALDI”

Toplantıya katılanların yoğun ilgisini çeken “Ünye Kültür Yolu” projesi kapsamında “Yalı Kilisesi, Saray Hamamı, Saray Camii, Tarihi Çınar Ağacı, Süleyman Paşa Sarayı ve Surları, Ünye Yaşayan Kültürel Miras Müzesi, Fazile Hanım Konağı, Kadılar Yokuşu, Eski Hamam, Bakırcılar Arastası, Orta Çarşı, Orta Camii, Çifte Hamam, Kefeli Han, Ünye Kalesi, Kale Köyleri, Yunus Emre Türbesi, Ayanikola Kilisesi gibi tarihe ışık tutan birçok eser bulunuyor. Tarihi Kentler Birliği’nin Karadeniz Bölge Toplantısı’nda yaptığı sunumla dikkatleri üzerine çeken Ünye Belediye Başkanı Ahmet Çamyar, Ünye’de 129 adet tescilli taşınmaz kültür varlığı olduğunu söyledi. Başkan Çamyar, bu kapsamda 2014 yılından bu yana taşınmaz kültür varlıkları ile ilgili ilçede 15 milyondan fazla yatırım yapıldığını ve 2019 yılına kadar 10 milyon liralık daha yatırım yapmayı planladıklarını belirtti…

Yapılan konuşmaların ardından Ünye’deki tarihi yerler gezildi. Gezi Yalı Kilisesi’nden başlayarak Sebile Hanım Konağı, Saray Hamamı, Yaşayan Kültürel Miras Müzesi, Fazile Hanım Konağı, Kadılar Yokuşu ve Kazancılar Caddesi’nde son buldu.